Contractul încheiat pe baza prezentului document nu este arhivat (nu este accesibil ulterior, iar încheierea contractului este dovedită prin datele comenzii), acesta este realizat printr-o declarație de voință implicită și nu constituie un contract scris, este redactat în limba maghiară și nu face referire la un cod de conduită. În cazul întrebărilor referitoare la funcționarea magazinului online, procesul de comandă și livrare, suntem disponibili prin intermediul contactelor indicate.
Prezentul Termeni și Condiții se aplică relațiilor juridice pe pagina web a Prestatorului (https://www.jucariishop.ro) și subdomeniile sale. Acest document este în permanență disponibil (și poate fi descărcat și tipărit oricând) de pe următoarea pagină: https://www.jucariishop.ro/termeni-si-conditii/ro.
Definiții:
Utilizator: Orice persoană fizică, juridică sau organizație care folosește serviciile Prestatorului și încheie un contract cu acesta.
Consumator: Un Utilizator care acționează în afara activității sale profesionale, independente sau comerciale.
Întreprindere: Persoana care acționează în cadrul activității sale profesionale, independente sau comerciale.
Prestator: Persoana fizică, juridică sau organizație fără personalitate juridică care furnizează un serviciu legat de societatea informațională și încheie un contract cu Utilizatorul.
Numele prestatorului: White Crystal Kft.
Sediul prestatorului (și totodată locul de soluționare a reclamațiilor): 2600 Vác, Strada Zrinyi, 41/b
Adresa de e-mail utilizată frecvent de către prestator pentru a menține contactul cu beneficiarii: info@jucariishop.ro Contact online pentru clienți: https://serviciul.clienti.jucariishop.ro
Număr de înregistrare al companiei: 13-09-148323
Cod de identificare fiscală: 14431391-2-13
Autoritatea de înregistrare/autorizare și numărul autorizației (dacă există): Curtea de Apel Budapesta, Secția de Registru
Numărul de telefon al prestatorului: 06-1-2552822
Limba contractului: maghiară
Numele, adresa și adresa de e-mail a furnizorului de servicii de găzduire:
Prestatorul operează serverele proprii/The Service Provider operates its own servers.
2.1. În problemele nespecificate în prezentul document, precum și în interpretarea acestuia, se aplică legislația maghiară, cu accent pe Legea V din 2013 privind Codul civil („Ptk.”) și Legea CVIII din 2001 referitoare la unele aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale societății informaționale, precum și Decretul Guvernului nr. 45/2014 (26 feb.) privind reglementările detaliate ale contractelor între consumatori și întreprinderi. Dispozițiile legale obligatorii aplicabile sunt în vigoare pentru ambele părți, fără necesitatea unor prevederi speciale.
2.2. Prezentul Termeni și Condiții este valabil din data de 28 ianuarie 2022 și rămâne în vigoare până la retragere. Modificările sunt publicate pe site-ul web și utilizatorii înregistrați sau care au făcut achiziții anterioare sunt informați prin e-mail. Modificările nu afectează contractele deja încheiate.
2.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile privind site-ul web, conținutul și distribuirea acestuia. Este interzisă descărcarea, stocarea electronică, procesarea și vânzarea oricărui conținut de pe site fără acordul scris al prestatorului, cu excepția documentului curent și a politicii de confidențialitate.
2.4. Prestatorul nu este responsabil pentru vânzarea de produse publicate pe alte site-uri web care nu sunt operate de acesta.
3.1. În cazul furnizării de date false sau de date legate de altă persoană în timpul comenzii/abonării, contractul electronic poate fi contestat în fața instanței de către partea îndreptățită, fiind declarat nul de la data încheierii sale.
3.2. Prestatorul nu este răspunzător pentru întârzierile de livrare și alte probleme care rezultă din datele incorecte sau incomplete furnizate de utilizator. Totuși, Prestatorul poate corecta datele eronate după confirmarea identității Utilizatorului, pentru a evita obstacole în facturare și livrare.
3.3. Prestatorul nu este responsabil pentru daunele rezultate din uitarea parolei de către utilizator sau accesul neautorizat la aceasta din alte cauze neimputabile Prestatorului.
4.1. Produsele afișate pot fi comandate online (în anumite cazuri și telefonic). Prețurile afișate sunt în forinți și includ TVA-ul legal (în cazurile aplicabile), dar nu includ costurile de livrare și plată.
4.2. În magazinul online, Prestatorul afișează detaliat numele, descrierea produselor și, dacă este posibil, fotografii.
4.3. În cazul introducerii unui preț promoțional, Prestatorul informează complet utilizatorii despre campanie și durata acesteia.
4.4. Dacă dintr-o eroare apare pe site un preț fără intenția Prestatorului de a încheia contract la acel preț, acesta poate respinge comanda.
Contractul este încheiat conform Codului civil din 2013 (Ptk.), prin acordul reciproc al părților.
5.1. Utilizatorul se poate conecta la magazinul online după înregistrare sau poate începe achiziția fără înregistrare.
5.2. Utilizatorul setează cantitatea dorită pentru produsele selectate.
5.3. Utilizatorul adaugă produsele în coș, unde poate vizualiza conținutul în orice moment.
5.4. Dacă nu dorește alte produse, verifică cantitatea și finalizează. Utilizatorul poate ajusta cantitatea prin selectarea opțiunilor de creștere sau scădere.
5.5. Utilizatorul introduce adresa de livrare și alege metoda de livrare/plată:
5.5.1. Metode de plată:
Ridicare personală: în numerar la sediul prestatorului sau la locația indicată.
Plata ramburs: Utilizatorul plătește la livrare prin curier sau punct de colectare, în numerar sau cu cardul.
Plată online cu cardul: plata online este disponibilă prin sistemul de plată securizat al furnizorului financiar al prestatorului.
Plată cu cardul prin Barion:
Plățile online se efectuează prin Barion. Datele cardului nu ajung la comerciant.
5.5.2. Costuri de livrare (sume brute):
5.6. Suma finală de plată include toate costurile conform sumarului comenzii.
5.7. Utilizatorul trimite comanda, având opți unea de a verifica datele sau de a adăuga comentarii.
5.8. Utilizatorul recunoaște că, conform Decretului Guvernului nr. 45/2014 (26 feb.) art. 15, comanda generează obligație de plată.
5.9. Corectarea erorilor de introducere a datelor: Utilizatorul poate modifica datele în orice moment înainte de trimiterea finală a comenzii.
5.10. După trimiterea comenzii, Utilizatorul primește o confirmare prin e-mail.
5.11. Utilizatorul acceptă că această confirmare automată nu constituie contract. Contractul se formează la primirea unui e-mail detaliat.
5.12. Politica de gestionare a opiniilor
Prezentele reguli de gestionare a opiniilor se aplică recenziilor oferite pe site-ul operat de White Crystal Kft. (2600 Vác, Strada Zrínyi, 41/b, în continuare: JucariiShop), disponibil la www.jucariishop.ro.
Opinii generale ale utilizatorilor
Opinii scrise pe o platformă accesibilă liber de către vizitatorii site-ului. Opiniile sunt afișate pe JucariiShop.ro după moderare.
Moderare
Opiniile sunt moderate de JucariiShop în zilele lucrătoare, în intervalul orar 9:00-17:00. Moderarea este realizată de personal și/sau prin inteligență artificială.
Principiile de moderare:
JucariiShop nu va afișa:
Alte dispoziții
JucariiShop își rezervă dreptul de a modera sau elimina orice opinie care încalcă drepturile la intimitate.
JucariiShop stochează numele, adresa de e-mail și adresa IP utilizate la scrierea recenziei, fără a le transmite unor terțe părți.
JucariiShop își rezervă dreptul de a șterge orice opinie de pe www.jucariishop.ro, dacă nu respectă regulile de gestionare a opiniilor.
JucariiShop își rezervă dreptul de a modifica sau retrage oricând prezentele reguli fără notificare.
6.1. Comenzile sunt procesate în ordinea primirii, în zilele lucrătoare, în timpul programului de lucru. Comenzile pot fi plasate și în afara orelor de program, dar acestea vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare. Serviciul de relații cu clienții confirmă electronic data estimată a finalizării comenzii.
6.2. Termenul general de livrare este de 1-3 zile lucrătoare de la încheierea contractului.
6.3. Conform contractului de vânzare, Prestatorul este obligat să transfere dreptul de proprietate, iar Utilizatorul este obligat să achite prețul și să accepte produsul.
6.4. Dacă vânzătorul este o afacere și cumpărătorul un consumator, iar vânzătorul asigură livrarea produsului, riscul este transferat cumpărătorului în momentul preluării. Dacă transportul este realizat de un transportator angajat de cumpărător, riscul se transferă la predarea către acesta, cu condiția ca transportatorul să nu fi fost recomandat de vânzător.
6.5. În cazul întârzierii Prestatorului, Utilizatorul poate stabili un termen suplimentar. Dacă livrarea nu este finalizată în acest termen, Utilizatorul poate rezilia contractul.
6.6. Utilizatorul poate rezilia contractul fără a acorda un termen suplimentar dacă
a) Prestatorul a refuzat în mod explicit livrarea; sau
b) livrarea era condiționată de un termen specific, conform acordului sau scopului contractului.
În caz de întârziere a Prestatorului, Utilizatorul poate solicita executarea sau, dacă întârzierea îl dezavantajează, poate rezilia contractul. Nu este necesară justificarea pierderii interesului dacă
a) livrarea era prevăzută pentru o dată specifică, sau
b) Utilizatorul a acordat un termen suplimentar care a expirat fără rezultat.
6.7. Dacă Prestatorul nu își îndeplinește obligațiile deoarece produsul contractat nu este disponibil, trebuie să informeze imediat Utilizatorul și să returneze suma achitată. Prestatorul trebuie să se asigure că Utilizatorul poate exercita și alte drepturi prevăzute de lege în caz de neîndeplinire.
6.8. Prestatorul informează Utilizatorul că neacceptarea unui produs comandat conform contractului (indiferent de modalitatea de plată) este o încălcare contractuală, care generează întârziere conform secțiunii 6:156 alin. (1) din Codul civil.
Aceasta înseamnă că Prestatorul poate solicita Utilizatorului acoperirea costurilor de stocare și transport (inclusiv costurile de retur) în conformitate cu regulile privind administrarea fără mandat.
Prestatorul atrage atenția Utilizatorului că pentru a-și apăra pretențiile legale rezultate din încălcarea contractului, va apela la asistență juridică, iar costurile juridice (de ex. pentru somația de plată) vor fi suportate de Utilizator.
7.1. Conform Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului și a Decretului Guvernului 45/2014 (26 feb.), Consumatorul beneficiază de dreptul de retragere fără a justifica motivele.
Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere sau reziliere
a) în cazul unui contract de vânzare de bunuri
aa) din ziua preluării bunului,
ab) în cazul mai multor bunuri livrate separat, din ziua preluării ultimului bun,
ac) în cazul unui bun compus din mai multe părți, din ziua preluării ultimei piese,
ad) în cazul unei furnizări regulate, din ziua preluării primei livrări,
în termen de paisprezece zile.
Dacă Prestatorul nu oferă această informare, termenul de retragere se extinde cu douăsprezece luni. Dacă Prestatorul oferă informațiile în termen de 12 luni de la primirea produsului, perioada de retragere de 14 zile începe din momentul informării.
7.2. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere printr-o declarație clară sau prin formularul model din Anexa 2 a Decretului Guvernului 45/2014 (26 feb.).
7.3. Dreptul de retragere expiră în termen de 14 zile de la preluarea produsului.
7.4. Consumatorul poate exercita dreptul de retragere și în perioada dintre data contractului și data preluării produsului.
7.5. Consumatorul suportă costul direct al returnării produsului, dacă Prestatorul nu a convenit altfel.
7.6. Exercitarea dreptului de retragere nu atrage alte costuri decât cele de returnare.
7.7. Consumatorul nu are dreptul de retragere pentru bunuri personalizate conform specificațiilor sale.
7.8. ; Dreptul de retragere nu este aplicabil în cazurile prevăzute de secțiunea 29 alin. (1) din regulament:
a) după finalizarea completă a unui serviciu, cu acordul prealabil al consumatorului;
b) pentru bunuri sau servicii a căror preț este influențat de fluctuațiile pieței;
c) pentru bunuri personalizate;
d) pentru produse perisabile;
e) pentru bunuri sigilate care, din motive de igienă, nu pot fi returnate după desigilare;
f) pentru bunuri amestecate inseparabil cu alte bunuri după livrare;
g) pentru băuturi alcoolice a căror valoare depinde de fluctuațiile pieței;
h) pentru lucrări de reparații sau întreținere efectuate la cererea expresă a consumatorului;
i) pentru înregistrări audio-video sau software desigilate;
j) pentru ziare și reviste, cu excepția abonamentelor;
k) pentru licitațiile publice;
l) pentru contractele de servicii hoteliere, transport, închiriere auto, catering și servicii recreative care specifică o dată sau perioadă de execuție;
m) pentru furnizarea de conținut digital nesigilat, cu acordul explicit al consumatorului.
7.9. În cazul retragerii de la un contract la distanță, Prestatorul va rambursa toate sumele plătite de Consumator în termen de paisprezece zile, inclusiv costurile de livrare.
7.10. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată utilizată inițial, fără costuri suplimentare pentru Consumator.
7.11. Consumatorul trebuie să returneze produsele fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la notificarea retragerii.
7.12. În cazul retragerii în scris, este suficient să trimită notificarea în termen de 14 zile.
7.13. Termenul este respectat dacă produsele sunt returnate înainte de expirarea celor 14 zile.
7.14. Consumatorul suportă doar costul direct al returnării produsului.
7.15. Prestatorul nu este obligat să ramburseze costuri suplimentare dacă Consumatorul a ales un mod de livrare diferit de cel mai ieftin mod de livrare standard oferit.
7.16. Rambursarea poate fi reținută până la primirea produselor sau până la furnizarea dovezii de returnare.
7.17. Consumatorul poate notifica retragerea în scris, telefonic sau personal.
7.18. Consumatorul este răspunzător doar pentru deprecierea produsului din cauza utilizării excesive.
7.19. Regulamentul Guvernului 45/2014 (26 feb.) este accesibil aici.
7.20. Directiva 2011/83/UE este accesibilă aici.
7.21. Consumatorul poate contacta Prestatorul pentru alte reclamații la contactele indicate în prezentul regulament.
7.22. Dreptul de retragere se aplică numai Utilizatorilor care sunt considerați Consumatori conform Codului civil.
7.23. Dreptul de retragere nu se aplică întreprinderilor.
7.24. (Se aplică doar dacă Prestatorul oferă și servicii adiționale vânzării.)
În cazul rezilierii contractului de la distanță după începerea prestării, Consumatorul este responsabil pentru costurile proporționale ale serviciului prestat până la momentul notificării rezilierii. Totalul proporțional este calculat pe baza prețului total al serviciului din contract, inclusiv TVA.
Consumatorul nu suportă costurile serviciului:
a) dacă Prestatorul nu a respectat obligațiile de informare sau nu a început prestarea cu acordul explicit al Consumatorului înainte de perioada de retragere.
7.25. Procedura de exercitare a dreptului de retragere:
7.25.1. Consumatorul trebuie să notifice Prestatorul privind intenția de retragere.
7.25.2. Consumatorul exercită dreptul de retragere în termen dacă trimite notificarea înainte de expirarea celor 14 zile.
7.25.3. Consumatorul trebuie să returneze produsele fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la notificare.
7.25.4. Prestatorul nu este obligat să ramburseze costuri suplimentare dacă Consumatorul a ales un mod de livrare diferit de cel mai ieftin mod de livrare standard oferit.
7.25.5. Pentru produse livrate separat, dreptul de retragere poate fi exercitat în termen de 14 zile de la primirea ultimului produs.
Executare defectuoasă
Prestatorul execută defectuos dacă serviciul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite prin contract sau prin lege la momentul executării. Prestatorul nu execută defectuos dacă Beneficiarul cunoștea sau ar fi trebuit să cunoască defectul la momentul încheierii contractului.
Într-un contract între un Consumator și o întreprindere, orice clauză care se abate în detrimentul Consumatorului de la prevederile privind garanția legală de conformitate și garanția este nulă.
Doar Utilizatorii considerați consumatori conform Codului Civil pot beneficia de mai multe drepturi de garanție de conformitate.
Utilizatorul care acționează în cadrul activității sale profesionale este considerat Întreprindere.
Garanția legală de conformitate
8.1. În ce situație poate Utilizatorul să își exercite dreptul de garanție legală de conformitate?
Utilizatorul poate solicita garanția legală de conformitate de la Prestator conform regulilor din Codul Civil pentru executare defectuoasă.
8.2. Ce drepturi are Utilizatorul în baza garanției legale de conformitate?
Utilizatorul poate solicita, după alegerea sa, repararea sau înlocuirea produsului, cu excepția cazului în care acestea sunt imposibile sau disproporționat de costisitoare în raport cu alte opțiuni. Dacă nu a solicitat sau nu poate solicita repararea sau înlocuirea, poate cere o reducere proporțională a prețului sau, în cazuri grave, poate rezilia contractul. Utilizatorul poate schimba dreptul de garanție legală ales cu un altul, dar va suporta costurile schimbării, cu excepția cazului în care aceasta este justificată sau provocată de Prestator.
Consumatorul poate, în funcție de gravitatea încălcării contractului, să solicite o reducere proporțională a prețului sau să rezilieze contractul dacă:
În caz de executare defectuoasă, dacă Consumatorul dorește să rezilieze contractul, Prestatorul este obligat să dovedească că defectul este minor.
Consumatorul are dreptul să rețină, parțial sau integral, plata prețului rămas datorat până când Prestatorul remediază conformitatea serviciului prestat.
Termenul rezonabil pentru efectuarea reparației sau înlocuirii începe din momentul în care Consumatorul a notificat defectul Prestatorului.
Consumatorul trebuie să pună produsul la dispoziția Prestatorului pentru realizarea reparației sau înlocuirii.
În contractele între Consumator și întreprindere, aceasta trebuie să asigure preluarea produsului returnat pe cheltuiala sa. Dacă reparația sau înlocuirea necesită demontarea produsului, aceasta trebuie realizată tot de către întreprindere.
Reducerea prețului este considerată proporțională dacă diferența corespunde valorii dintre produsul conform și cel primit efectiv de Consumator.
Dreptul Consumatorului la rezilierea contractului de vânzare poate fi exercitat printr-o declarație către Prestator.
În cazul în care executarea defectuoasă afectează doar o parte a produsului, Consumatorul poate rezilia contractul doar pentru produsul defectuos sau pentru toate produsele achiziționate împreună, dacă nu este rezonabil să păstreze doar produsele conforme.
Dacă Consumatorul reziliază contractul integral sau pentru o parte din produse, atunci:
8.3. În ce termen poate Utilizatorul să își exercite dreptul la garanția legală de conformitate?
Utilizatorul (dacă este Consumator) trebuie să notifice defectul imediat, dar nu mai târziu de două luni de la descoperirea acestuia. Dreptul la garanția legală poate fi exercitat în termen de doi ani de la executare, iar pentru produse second-hand, în termen de un an.
Pentru produse cu elemente digitale, dacă contractul de vânzare prevede un serviciu digital continuu, întreprinderea este responsabilă pentru defectele apărute în:
8.4. Cui i se poate adresa Utilizatorul pentru a-și exercita dreptul de garanție legală de conformitate?
Utilizatorul poate înainta solicitarea de garanție legală de conformitate către Prestator.
8.5. Ce alte condiții trebuie îndeplinite pentru a exercita dreptul de garanție legală (dacă Utilizatorul este Consumator)?
În termen de un an de la executare, nu există alte cerințe în afara notificării defectului, dacă Utilizatorul demonstrează că produsul sau serviciul a fost furnizat de Prestator. După un an, Utilizatorul trebuie să dovedească faptul că defectul a existat la momentul executării.
Garanția produsului
8.6. În ce situație poate Consumatorul să își exercite dreptul de garanție a produsului și ce drepturi are?
În cazul unui defect al unui bun, Consumatorul poate, după alegerea sa, să exercite dreptul de garanție legală de conformitate sau să solicite garanția produsului, conform Codului Civil.
Consumatorul poate solicita repararea sau înlocuirea produsului defect.
8.7. Cui i se poate adresa Consumatorul pentru a-și exercita dreptul de garanție a produsului?
Consumatorul își poate exercita acest drept împotriva producătorului sau distribuitorului (în continuare: producător).
8.8. În ce situație este considerat produsul defect?
Produsul este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul punerii în vânzare sau nu corespunde caracteristicilor indicate de producător.
8.9. În ce termen poate Consumatorul să își exercite dreptul la garanția produsului?
Dreptul la garanția produsului poate fi exercitat în termen de doi ani de la punerea în vânzare. După expirarea acestui termen, dreptul devine nul.
8.10. Ce reguli de probă se aplică în cazul exercitării garanției produsului?
Consumatorul trebuie să demonstreze că defectul produsului a existat la momentul punerii în vânzare de către producător.
8.11. În ce cazuri este producătorul exonerat de obligația de garanție a produsului?
Producătorul este exonerat dacă poate dovedi că:
Producătorul este exonerat dacă poate dovedi oricare dintre aceste motive.
Consumatorul poate formula atât o cerere de gar anție legală de conformitate împotriva întreprinderii, cât și o cerere de garanție a produsului împotriva producătorului. Dacă garanția produsului este acceptată, dreptul la garanție legală de conformitate se limitează doar la producător.
Garanția (pentru produse de consum durabile noi)
8.12. În ce situație poate Consumatorul să își exercite dreptul la garanție?
În cazul unei executări defectuoase, Prestatorul este obligat să ofere garanție conform Decretului Guvernului nr. 151/2003 pentru produse de consum durabile, dacă Utilizatorul este considerat Consumator.
8.13. Ce drepturi are Consumatorul și în ce termen poate să le exercite în baza garanției?
Perioada de garanție:
Neexercitarea acestui termen duce la pierderea dreptului.
Perioada de garanție începe la livrarea către Consumator sau, dacă instalarea este realizată de Prestator sau de reprezentantul acestuia, la data instalării.
Dacă instalarea are loc la mai mult de șase luni după livrare, perioada de garanție începe de la data livrării.
Consumatorul poate solicita repararea produsului la sediul, punctele de lucru ale Prestatorului sau la serviciul de reparații menționat în certificatul de garanție.
Rezilierea contractului nu este permisă pentru defecte minore.
Se recomandă un termen de 15 zile
Conform art. 5 din Decretul 19/2014 (29 apr.) al Ministerului Economiei, Prestatorul trebuie să depună eforturi pentru a finaliza reparația sau înlocuirea în termen de 15 zile. Dacă această perioadă depășește 15 zile, Prestatorul trebuie să informeze Consumatorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii. Informarea se face pe cale electronică sau prin alte mijloace confirmate de Consumator.
În cazul în care produsul este nereparabil
În cazul în care se constată că produsul nu poate fi reparat în cadrul perioadei de garanție, Prestatorul este obligat să îl înlocuiască în termen de 8 zile. Dacă înlocuirea nu este posibilă, Prestatorul trebuie să returneze prețul de achiziție în termen de 8 zile.
Dacă produsul se defectează de patru ori
Dacă produsul se defectează pentru a patra oară în perioada de garanție, Prestatorul trebuie să îl înlocuiască în termen de 8 zile. Dacă înlocuirea nu este posibilă, Prestatorul trebuie să ramburseze prețul de achiziție indicat pe factură sau bon fiscal în termen de 8 zile.
Dacă reparația nu este finalizată în termen de 30 de zile
Dacă produsul nu este reparat în termen de 30 de zile de la comunicarea cererii de reparație, Prestatorul trebuie să îl înlocuiască în termen de 8 zile. Dacă nu este posibilă înlocuirea, Prestatorul trebuie să returneze prețul produsului conform facturii sau bonului fiscal în termen de 8 zile după expirarea termenului de 30 de zile.
Aceste prevederi nu se aplică bicicletelor și trotinetelor electrice, quadurilor, motocicletelor, autovehiculelor, rulotelor, remorcilor și ambarcațiunilor motorizate.
8.14. În ce cazuri este Prestatorul exonerat de obligația de garanție?
Prestatorul este exonerat de obligația de garanție dacă dovedește că defectul a apărut după livrarea produsului. Consumatorul poate formula cereri de garanție legală de conformitate și garanție a produsului simultan. Totuși, după acceptarea unei cereri de remediere, aceeași cerere nu poate fi formulată pe alte temeiuri legale.
8.15. Prestatorul nu este responsabil pentru defecte apărute din uzură naturală după expirarea perioadei de garanție.
8.16. De asemenea, Prestatorul nu este responsabil pentru daunele rezultate din manipularea necorespunzătoare, suprasolicitare sau utilizare neconformă după transferul riscului de deteriorare.
8.17. Dacă în termen de trei zile lucrătoare de la achiziție sau instalare apare o defecțiune care împiedică utilizarea corespunzătoare, Prestatorul trebuie să înlocuiască produsul.
8.18. Ce alte cerințe pot fi impuse pentru exercitarea drepturilor de garanție?
Pot fi impuse cerințe specifice Consumatorului pentru a asigura funcționarea corespunzătoare a produsului (de exemplu, revizii periodice), dacă acest lucru nu impune o sarcină disproporționată Consumatorului.
8.19. Lista produselor de consum durabile cu garanție obligatorie este disponibilă aici: 10/2024. (VI. 28.) Decretul IM privind produsele de consum durabile cu garanție obligatorie
(PENTRU UTILIZATORII CARE SUNT CONSIDERAȚI CONSUMATORI)
9.1. Într-un contract între un Consumator și o întreprindere, clauzele care se abat de la procedurile reglementate în Decretul 19/2014 (29 apr.) în detrimentul Consumatorului sunt nule.
9.2. Consumatorul este obligat să dovedească încheierea contractului (prin factură sau bon fiscal).
9.3. Costurile aferente onorării cererii de garanție revin Prestatorului (Codul civil, art. 6:166).
9.4. Prestatorul trebuie să întocmească un proces-verbal privind solicitările de garanție ale Consumatorului.
9.5. O copie a procesului-verbal trebuie furnizată imediat Consumatorului, într-un mod verificabil.
9.6. Dacă Prestatorul nu poate confirma imediat onorarea solicitării Consumatorului, trebuie să-l informeze în termen de cinci zile lucrătoare cu privire la soluția propusă și la opțiunea de a apela la Comisia de mediere.
9.7. Prestatorul trebuie să păstreze procesul-verbal timp de trei ani de la întocmire și să îl prezinte la cererea autorităților de control.
9.8. Prestatorul trebuie să depună eforturi pentru a efectua reparația sau înlocuirea în termen de cel mult 15 zile. Dacă acest termen este depășit, trebuie să informeze Consumatorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii.
10.1. Prestatorul poate utiliza terți pentru îndeplinirea obligațiilor sale, fiind integral responsabil pentru acțiunile acestora ca și cum ar fi proprii.
10.2. Dacă o parte a acestor Termeni devine invalidă sau inexecutabilă, aceasta nu afectează restul clauzelor.
10.3. Neexercitarea unui drept nu constituie renunțare la acel drept decât dacă este exprimată în scris. Prestatorul își rezervă dreptul de a insista ulterior asupra respectării riguroase a termenilor.
10.4. Părțile vor încerca să rezolve disputele pe cale amiabilă.
10.5. Prestatorul își desfășoară activitatea în Ungaria, iar legislația aplicabilă este cea maghiară. În cazul Consumatorilor, instanțele maghiare din jurisdicția Consumatorului vor fi competente.
10.6. Prestatorul nu aplică condiții de acces diferențiate în funcție de cetățenie, reședință sau domiciliu pentru produsele disponibile în webshop.
10.7. Prestatorul nu impune condiții de plată diferite pe motive legate de cetățenie sau locația contului Consumatorului sau a furnizorului de servicii financiare în UE.
10.8. Prestatorul respectă Regulamentul (UE) 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului privind eliminarea geo-blocării nejustificate pe piața internă.
(PENTRU UTILIZATORII CARE SUNT CONSIDERAȚI CONSUMATORI)
11.1. Prestatorul își propune să finalizeze toate comenzile la satisfacția Consumatorului. Dacă există plângeri, acestea pot fi trimise telefonic, prin e-mail sau prin poștă.
11.2. Reclamațiile verbale vor fi soluționate imediat, iar dacă nu este posibil, Prestatorul va întocmi un proces-verbal și va furniza Consumatorului o copie.
11.3. Reclamațiile scrise vor primi răspuns în termen de 30 de zile. Prestatorul va păstra copia procesului-verbal și a răspunsului timp de 3 ani.
11.4. În caz de respingere a reclamației, Consumatorul poate apela la autoritățile de protecție a consumatorilor:
11.5. Consumatorul poate contacta autoritatea de protecție a consumatorilor conform reglementărilor legale: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. Consumatorul poate apela la comisiile de mediere, a căror listă este disponibilă aici:
Numele comisiei de mediere |
Sediul și adresa comisiei de mediere: |
Zona de competență |
Comisia de Mediere din Budapesta |
Budapesta |
Budapesta |
Comisia de Mediere a Județului Baranya |
Pécs |
Județul Baranya |
Județul Somogy |
||
Județul Tolna |
||
Comisia de Mediere a Județului Borsod-Abaúj-Zemplén |
Miskolc |
Județul Borsod-Abaúj-Zemplén |
Județul Heves |
||
Județul Nógrád |
||
Comisia de Mediere a Județului Csongrád-Csanád |
Szeged |
Județul Békés |
Județul Bács-Kiskun |
||
Județul Csongrád-Csanád |
||
Comisia de Mediere a Județului Fejér |
Székesfehérvár |
Județul Fejér |
Județul Komárom-Esztergom |
||
Județul Veszprém |
||
Comisia de Mediere a Județului Győr-Moson-Sopron |
Győr |
Județul Győr-Moson-Sopron |
Județul Vas |
||
Județul Zala |
||
Comisia de Mediere a Județului Hajdú-Bihar |
Debrecen |
Județul Jász-Nagykun-Szolnok |
Județul Hajdú-Bihar |
||
Județul Szabolcs-Szatmár-Bereg |
||
Comisia de Mediere a Județului Pest |
Budapesta |
Județul Pest |
11.7. Comisia de mediere are competența de a soluționa litigiile de consum pe cale extrajudiciară. Obiectivul comisiei de mediere este de a încerca să ajungă la un acord între părți pentru rezolvarea litigiului, iar în caz de eșec, să emită o decizie în vederea asigurării unei soluționări rapide, eficiente și rentabile a drepturilor consumatorului. La cererea consumatorului sau a furnizorului, comisia de mediere poate consilia părțile cu privire la drepturile și obligațiile consumatorului.
În absența unui acord, consiliul poate lua o decizie în fond:
a) prin hotărâre obligatorie, dacă:
aa) cererea este întemeiată și întreprinderea și-a exprimat consimțământul obligatoriu față de hotărârea comisiei de mediere în declarația sa generală sau până la momentul deciziei;
ab) întreprinderea nu a făcut o declarație de acceptare, dar cererea este întemeiată și valoarea creanței nu depășește 200.000 HUF;
b) prin recomandare, dacă cererea este întemeiată, dar întreprinderea a declarat că nu recunoaște decizia consiliului ca fiind obligatorie.
11.8. Pentru litigiile transfrontaliere privind contractele de vânzare sau servicii online, comisia de mediere desemnată de către ministrul responsabil de protecția consumatorilor este competentă.
11.9. În cazul unei reclamații, consumatorul poate utiliza platforma de soluționare a litigiilor online a Uniunii Europene. Aceasta necesită o simplă înregistrare pe site-ul Comisiei Europene, aici. După înregistrare, consumatorul poate depune o plângere online la adresa: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Întreprinderea este obligată să coopereze în procedura de mediere și să transmită răspunsul său către comisia de mediere în termenul stabilit de lege. În afara cazurilor reglementate de Regulamentul (UE) nr. 524/2013, întreprinderea trebuie să asigure prezența unui reprezentant autorizat la conciliere. În cadrul audierii online, reprezentantul autorizat trebuie să participe online, iar la solicitarea unei audieri fizice din partea consumatorului, întreprinderea trebuie să asigure cel puțin participarea online.
11.11. Dacă consumatorul nu apelează la o comisie de mediere sau procedura nu a avut succes, consumatorul poate sesiza instanța de judecată, introducând o cerere care trebuie să includă:
La cerere trebuie anexate documentele relevante sau copii ale acestora.
12.1. Fiind o operă protejată prin drepturi de autor, conținutul site-ului https://www.jucariishop.eu nu poate fi descărcat, reprodus, transmis sau folosit sub alte forme fără consimțământul scris al Prestatorului, cu excepția documentelor legale, deoarece Utilizatorul poate descărca și păstra documentele legale fără nicio restricție.
12.2. Orice informație, conținut text sau grafic, formă de prezentare de pe site poate fi preluată numai cu menționarea sursei, inclusiv cu permisiunea scrisă a site-ului.
12.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile asupra tuturor elementelor serviciului său, a numelor de domenii și a spațiului de publicitate online.
12.4. Este interzisă adaptarea sau decompilarea conținutului https://www.jucariishop.eu sau modificarea acestuia prin orice aplicație.
12.5. Numele https://www.jucariishop.eu este protejat prin drepturi de autor și utilizarea sa este permisă doar cu consimțământul scris al Prestatorului.
12.6. Utilizatorul recunoaște că utilizarea neautorizată atrage o penalitate de 60.000 HUF per imagine, 20.000 HUF per cuvânt sau 40.000 HUF pe zi. Prestatorul poate utiliza certificare notarială pentru încălcări de drepturi de autor, costurile fiind suportate de utilizatorul care încalcă drepturile.
Notificarea de confidențialitate a site-ului este disponibilă la adresa: https://www.jucariishop.ro/declaratie-de-confidentialitate
Vác, 28 ianuarie 2022
(completați și returnați doar în cazul în care doriți să vă retrageți din contract)
Destinatar: White Crystal Kft., 2600 Vác, Zrínyi u. 41/b, info@jucariishop.ro Serviciul online pentru clienți: https://serviciul.clienti.jucariishop.ro, 06-1-2552822
Prin prezenta declar că mă retrag din contractul pentru achiziționarea următorului(e) produs(e):
Data comenzii / Data primirii:
Numele consumatorului (consumatorilor):
Adresa consumatorului (consumatorilor):
Semnătura consumatorului (doar în cazul unei notificări pe hârtie):
Data:
Pagina foloseşte cookies pentru informaţiile necesare. Dacă nu doriţi cookies, puteţi opta pentru neacceptarea sau ştergerea acestora de pe pagina Dumneavoastră de start.