News jucării

Mecanica jocurilor de societate - Povestirea

Există multe jocuri de societate pe piață care au teme foarte puternice și în multe cazuri sunt construite în jurul unor povești populare precum romanele și serialele de filme The Battle for Thrones sau universul Star Wars, dar pe lângă teme, povestea este departe de a fi relevante pentru joc. Povestirea ca mecanic este specială tocmai pentru că povestea care se desfășoară pe parcursul jocului este o parte integrantă a jocului. Jucătorii nu pot fi independenți de a conduce povestea, deoarece este fie treaba lor, fie o parte foarte serioasă a jocului, iar deciziile jucătorului pot afecta cursul poveștii sau rezultatul final.

Astfel, mecanismul de povestire poate funcționa, pe de o parte, oferindu-i jucătorului povestea povestirii, un exemplu minunat al căruia este seria de jocuri Story Dice, a cărei esență este că jucătorul aruncă nouă zaruri și jucătorul determină pictogramele, simboluri, acțiuni determinate de zaruri, rotunjește o poveste care include rezultatele aruncate. Nimic nu arată mai bine popularitatea lui Story Dice, deoarece jocul de bază a fost acum extins cu o multitudine de suplimente mici, chiar lansate pe teme populare precum Batman, Star Wars sau Harry Potter.

De asemenea, grupul de jocuri de povestire este îmbunătățit de diversele jocuri de evadare care sunt cu adevărat populare și funcționează surprinzător de bine. Seria Escape și Unlock pot oferi doar o experiență completă cu ajutorul cărților, unde temele și puzzle-urile completează perfect povestea, ai cărei protagoniști sunt desigur jucătorii înșiși. Cu toate acestea, experiența escape room nu este transmisă doar de jocurile mici, bazate pe cărți, deoarece găsim și altele similare printre jocurile mari în cutie, unde conținutul suplimentar poate găzdui provocări mai complexe.

Deși jocurile de detectivi sunt parțial similare cu camerele de evadare, ele sunt suficient de diferite pentru a fi tratate separat. Unul dintre reprezentanții remarcabili ai acestei linii este TIME Stories, care folosește un joc de bază ingenios conceput pentru a juca aventurile oferite de diverse accesorii la cea mai deplină experiență. Cu toate acestea, adevărata descoperire în acest subiect a fost adusă de jocurile care oferă o experiență de joc uimitor de interactivă atunci când sunt completate cu aplicații pentru telefonul mobil. Unul dintre cei mai cunoscuți reprezentanți ai acestei generații este Criminal Chronicles, care pe lângă jocul de bază care se joacă astăzi, solicită jucătorilor să investigheze cu versiunea din anii 1400, 1900 sau chiar 2400.

Nu în ultimul rând, există o serie de jocuri în care povestea nu are un efect direct asupra regulilor jocului, dar este o parte foarte importantă a acesteia. În multe cazuri, astfel de jocuri au, de asemenea, o carte de povești separată, la care jucătorii joacă fiecare capitol. Mice and Wizards, Plush Tales și jocurile Then, de exemplu sunt o reprezentare excelentă a acestei linii. Există și jocuri care ajută și smartphone-urile să spună povestea. Stăpânul Inelelor: Călătoria în Pământul de Mijloc este doar un astfel de joc de societate, deoarece firul poveștii este gestionat de aplicație, care poate fi afectată de succese sau eșecuri la capitolele individuale, dar oferă și o mare oportunitate de ramificare. aventuri.

 

Deci, povestirea poate fi o parte integrantă a jocului, dar ar putea fi cu ușurință jucătorul care primește partea de povestire a clasei. Cert este însă că pentru astfel de jocuri, jucătorii se vor îmbogăți nu numai cu experiența de joc, ci și cu una (sau mai multe) povești grozave pe tot parcursul jocului.